מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
אגף בכיר כוח אדם בהוראה
משרד החינוך
תחום תנאי שירות עובדי הוראה

מדינת ישראל,

משרד החינוך

6.5 הפסקת עבודה

share
שתפו עמוד:
6.5 הפסקת עבודה

נוהל פיטורין (1)

הגדרות בהוראות אלה:

"ראש חטיבה" - יו"ר הוועדה לחינוך על-יסודי מנהל האגף לחינוך טכנולוגי. המפקח המרַכּז באגף לחינוך התיישבותי.

"ועדת פיקוח" - חבר המפקחים בחטיבה המפקחת על בתי-הספר העל-יסודיים.

"בעלות ביה"ס" - גוף המקיים וממונה על מוסד לחינוך על-יסודי. ברשויות המקומיות - הרשות המקומית, באמצעות המחלקה לחינוך.
(בכל מקום שנאמר "בעלות" - הכוונה לבתי-ספר, שהם בבעלות הרשות המקומית. בכל בתי-הספר האחרים - הכוונה למנהל ו/או לבעלות.)

"בית-הספר" - מוסד לחינוך על-יסודי שבפיקוח משרד החינוך התרבות והספורט.

"מפקח כולל" - מפקח בחינוך העל-יסודי מטעם משרד החינוך התרבות והספורט, הממונה על בית-הספר.

"מנהל" - אדם שנמצא כשיר על-ידי משרד החינוך התרבות והספורט לתפקיד מנהל בית-ספר, מרכז או ממלא מקומם, ונתמנה על-ידי הבעלות לנהל בית- ספר על-יסודי.

פיטורי מורה בעל רישיון הוראה זמני

  1. מורה המחזיק ברישיון הוראה זמני, ניתן לפטרו מעבודתו בתום כל אחת מ3- שנות עבודתו הראשונות.
    הועסק המורה באותו מוסד שנה רביעית, לא ניתן לפטרו מבית-ספר זה מפאת היעדר רישיון הוראה קבוע, אולם אין מזכותו לקבל רישיון הוראה קבוע על יסוד עבודתו זו.
  2. לגבי פיטורין מטעמים פדגוגיים או מטעמי משמעת, דינו של מורה בעל רישיון זמני ב - 3 השנים הראשונות כדין מורה בעל רישיון קבוע בתקופת ניסיונו, והחל מהשנה הרביעית כדין מורה קבוע (סעיף 9 וסעיף 16 בהתאם).

פיטורי מורה בניסיון מטעמים פדגוגיים ומטעמי משמעת

  1. א. "מורה בניסיון" פירושו: מורה המחזיק ברישיון הוראה שניתן לו מטעם משרד החינוך התרבות והספורט ואשר טרם קיבל קביעוּת בבית-הספר בו הוא עובד.
    תקופת הניסיון של מורה חדש בעל רישיון הוראה בבית-ספר על-יסודי מסוים היא שנתיים, אלא אם כן הוארכה תקופת ניסיונו בשנה נוספת.
    ב. מורה בניסיון בשנת העבודה הראשונה בבית-ספר מסוים, שאין עבודתו מניחה את דעתו של מנהל בית-הספר מטעמים פדגוגיים, חינוכיים, מטעמי התרשלות והיעדר משמעת -ניתן לפטרו לפי הצעת המנהל על יסוד החלטת הבעלוּת, לאחר התייעצות עם הפיקוח.
  2. ראתה הבעלוּת צורך, על דעת המנהל והפיקוח, להפסיק עבודתו של מורה כנ"ל באמצע שנת הלימודים, ולפטרו שלא בהתאם להליכים שנקבעו - יובא הדבר לדיון מזורז ולהכרעה בוועדה משותפת (ראה סעיפים 14 ו - 15 דלהלן).
  3. א. מורה בניסיון בשנת עבודתו הראשונה בבית-ספר מסוים, שאין עבודתו מניחה את דעת הפיקוח, תידון הפסקת עבודתו בין המפקח הכולל לבין הבעלות ומנהל בית הספר.
    ב. קיבלו הבעלות ומנהל בית-הספר את דעת המפקח, תופסק עבודתו של המורה.
    ג. לא הגיעו הבעלות ומנהל בית-הספר לכלל דעה אחידה עם המפקח הכולל, יעביר המפקח הכולל את העניין להכרעתו של ראש החטיבה.
    ד. מפקח שהגיע למסקנה, שיש להפסיק עבודתו של מורה כנ"ל, יודיע על כך בכתב לראש החטיבה, וכן יצרף דו"ח על ביקוריו ב - 2 שיעורים שלמים של המוצע לפיטורין. העתק מדו"ח זה יישלח לבעלות ולמנהל בית-הספר. הדו"ח יסתיים בהצעה ברורה ומנומקת והמפקח יחתום עליו במו-ידיו.
    ה. מצא ראש החטיבה יסוד מספיק לפיטורין, יודיע על החלטתו למנהל ו/או לבעלות בית-הספר במכתב שנוסחו קבוע, שיישלח בדואר רשום, לא יאוחר מיום 15 במאי העתק המכתב יועבר לאגף כוח-אדם בהוראה.
  4. בעלות בית-הספר תרשום לפניה את החלטת ראש החטיבה ותשלח למורה מכתב פיטורין לא יאוחר מיום 31 במאי. העתק המכתב יועבר לראש החטיבה.
  5. א. הוזמן מורה כממלא מקום לתקופה בלתי מוגדרת, או לתקופה שהוגדרה כמקסימלית ועבד פחות מחודשיים, אפשר יהיה להפסיק את עבודתו, לאחר הודעה מראש של 3 ימים.
    ב. מורה שהוזמן כנ"ל ועבד יותר מחודשיים, אפשר יהיה לפטרו, לאחר הודעה מראש של שבועיים.
    ג. מורה שיוזמן לעבודה זמנית, כממלא מקום לתקופה מוגדרת מראש, תיפסק עבודתו בתום התקופה.
    ד. אם יוזמן המורה לעבוד בשנה הבאה, לאחר שעבד שנה שלמה כממלא מקום, יהיה מעמדו כמעמד מורה בשנת ניסיון שנייה, בתנאי שהועסק בשנה הראשונה ב - 3 / 1 משרה לפחות.
  6. א. מורה בניסיון בשנת עבודתו השנייה בבית-ספר מסוים, וכן מורה בניסיון בשנת עבודתו השלישית (מורה שתקופת ניסיונו הוארכה), שאין עבודתו מניחה את דעתו של מנהל בית-הספר ו/או את דעת הפיקוח, בין מטעמים פדגוגיים ובין מטעמי התרשלות והיעדר משמעת, ניתן לפטרו על-סמך חוות דעתו של המפקח, בתוספת חוות דעתו של מפקח שני, שאינו המפקח על בית-הספר ולאחר שעניינו נדון בוועדת מפקחים, כמפורט בסעיף 8ג(4) דלהלן.
    ב. המפקח הכולל יתאם את עבודתו עם מפקח שני (רצוי שיהיה מפקח מקצועי) כך, שבעת הצורך יהיו מוכנים דו"חות על 4 שיעורים שלמים של המוצע לפיטורין, ומתוכם שניים של המפקח השני: למטרה זו אין המפקחים רשאים לבקר ביותר מאשר ב - 2 שיעורים של מורה כנ"ל באותו יום, ולקיים הפסקה של 10 ימים לפחות בין ביקור אחד למשנהו. שני המפקחים לא יבקרו יחדיו בשיעורי המוצע לפיטורין -לא באותם השיעורים ולא באותו היום. המפקח הכולל ירכז את הדו"חות ויעבירם אל ראש החטיבה.
    ג.
    1. המפקח הכולל יכין דו"ח מפורט (לא על טופס הערכה רגיל) על עבודת המורה המפקח השני יכתוב דו"ח מפורט על 2 השיעורים שבהם ביקר. כל הדו"חות הנ"ל יתייחסו לעבודתו ולשיעורי המורה באותה שנת לימודים.
    2. הדו"ח יכלול תיאור של השיעורים הנ"ל והערכה על טיבם והישגיהם. כן רצוי שהמפקח יעריך את אישיותו של המורה, גישתו החינוכית, יחסו לעבודתו וכן יחסו לתלמידים ולחבריו לעבודה.
    3. הדו"חות של שני המפקחים יסתיימו בהצעה ברורה ומנומקת, דהיינו - המלצה לפיטורין; המפקחים יחתמו על הדו"חות במו-ידיהם. העתק הדו"חות יישלח למנהל ו/או לבעלות בית-הספר.
    4. מצא ראש החטיבה, על-סמך מסקנות 2 המפקחים, יסוד מספיק לפיטורין, יקים ועדה בת שלושה בראשותו, שתדון בפיטורי המורה. הוועדה תורכב: מראש החטיבה - כיו"ר, ועוד 2 מפקחים מהחטיבה, שלא ביקרו בשנה האחרונה בשיעורי המוצע לפיטורין. בפנייה יובא, נוסף ל - 4 הדו"חות של המפקחים, דו"ח מפורט, הכולל פירוט האזהרות בכתב של מנהל בית-הספר והמפקח (אם ניתנו).
    5. החליטה הוועדה הנ"ל על פיטורין, יפעל ראש החטיבה כמפורט בסעיף 5ה דלעיל. בעלות בית-הספר חייבת לפעול כמפורט בסעיף 6 לעיל.
    6. בדיון על פיטורי מורה בשנת עבודתו השנייה רשאית הוועדה להחליט על מתן שנת ניסיון נוספת (לשנה שלישית).

פיטורי מורה קבוע מטעמים פדגוגיים

  1. מצא המפקח הכולל את עבודתו של מורה קבוע לקויה מטעמים פדגוגיים, על-פי אינפורמציה שקיבל מהמנהל ו/או הבעלות, או על-סמך ביקוריו במוסד, יודיע על כך המפקח הכולל לראש החטיבה ויבקשו להעביר את העניין לדיון בוועדת הפיקוח שבחטיבה.הוועדה תקיים דיוניה על יסוד דין וחשבון מפורט (אין להסתפק בדיווח על טופס הערכה רגיל). הוועדה תסיים את דיוניה תוך שבועיים מיום קבלת הדו"ח.
  2. אם החליטה ועדת הפיקוח כי יישלח למורה מכתב אזהרה, שהוא יוצא לפיטורין, יעביר ראש החטיבה את המסקנות המנומקות של הוועדה למנהל ו/או לבעלות בית-הספר, במכתב שנוסחו קבוע. העתק המכתב יועבר ליו"ר המזכירות הפדגוגית.
  3. בעלות בית-הספר תרשום לפניה את תוכן מכתבו של ראש החטיבה, ותשלח למורה, לא יאוחר מאשר שבועיים מיום קבלת ההודעה, מכתב אזהרה שבו יפורטו עיקרי הליקויים, וייאמר בו כי הוא הוזהר לפי החלטת ועדת הפיקוח. העתק יועבר לראש החטיבה.
  4. א. אם בשנת הלימודים שלאחר מכן לא חלו שינויים לטובה בעבודת המורה, שקיבל מכתב אזהרה כנ"ל, יהיה רשאי המפקח הכולל ביזמתו הוא, או לפי הצעת המנהל ו/או הבעלות ובהסכמתו של המפקח, להציע לוועדת הפיקוח לפטר את המורה. במקרה זה יפעל המפקח הכולל כמפורט בסעיפים 8ב ו - 8ג (1) (2) (3), בשינוי אחד –שהמורה יבוקר על-ידי 3 מפקחים, שכל אחד מהם יבקר ב - 2 שיעורים.
    ב. לא חל כל שינוי בעבודתו של המורה שהוזהר על-פי החלטת הוועדה המשותפת (ראה סעיף 15ג, יפעל המפקח הכולל כמפורט בסעיפים 8ב ו - 8ג(1) (2) (3).
  5. החליטה הוועדה מטעם הפיקוח (ראה סעיף 8ג (4)),שתסיים את דיוניה תוך שבועיים, להציע פיטורין של מורה כנ"ל, יעביר ראש החטיבה את מסקנות הוועדה, בצירוף תיקו של המועמד לפיטורין, ליו"ר המזכירות הפדגוגית. העתק ממסקנות הוועדה מטעם הפיקוח יועבר למנהל ו/או לבעלות בית-הספר.
  6. יו"ר המזכירות הפדגוגית ימנה 2 נציגים לוועדה המשותפת, אחד מהם כיו"ר, ויפנה אל בעלות בית-הספר ואל הארגון היציג, שכל אחד מהם ישלח נציגים (לא יותר משניים) לוועדה המשותפת, אשר תדון בפיטורי המורה. יו"ר המזכירות הפדגוגית ימציא לחברי הוועדה את כל החומר הקשור בכך, במידת האפשר, כשבועיים לפני מועד הישיבה. ישיבת הוועדה תיקבע לא יאוחר מיום 1 במאי.
  7. א. החליטה הוועדה המשותפת על פיטורין, תובא ההחלטה לידיעת יו"ר המזכירות הפדגוגית בחינוך העל-יסודי.
    ב. יו"ר המזכירות הפדגוגית יודיע על ההחלטה למנהל ו/או לבעלות בית-הספר, אשר חייבים להודיע עליה למורה ולבצעה מיד, ולא יאוחר מיום 31 במאי.
    ג. הוועדה המשותפת הנ"ל רשאית להחליט על מתן אזהרה למורה. אזהרה כזו תינתן ביחס לאותו נושא פעם אחת בלבד. לא היה המורה מועסק בהוראה בשנה שאליה מתייחסת האזהרה (לרגל חופשה ללא תשלום, חופשת לידה וכיו"ב), תחול האזהרה בשנה שלאחריה.
    ד. החלטת הוועדה המשותפת, שנתקבלה פה-אחד, היא סופית ואינה ניתנת לערעור.

פיטורי מורה קבוע מטעמי משמעת

  1. עבר מורה עבֵרת התרשלות או משמעת, לפי דעת המפקח, הבעלוּת או המנהל – חייב המנהל להתרות בו בכתב. העתק ההתראה יישלח למפקח הכולל של בית-הספר ולבעלוּת
  2. מורה שקיבל התראה בכתב רשאי להגיש כתב התגוננות למנהל. העניין יובא לדיון לפני המפקח, הבעלוּת והמנהל.
    הודעה בכתב על ההחלטה בנידון תישלח למורה באמצעות המנהל, והעתקים ממנה - למפקח ולבעלוּת.
  3. מורה שקיבל התראה בכתב ותוך תקופה של חמש שנים חזר ועבר פעם נוספת עבֵרת משמעת או עבֵרת התרשלות, יקבל נזיפה ממנהל בית-הספר, על דעת המפקח והבעלוּת. המכתב ינוסח בצורת אזהרה, וייאמר בו, כי המורה יוצע לפיטורין, אם לא יחול שיפור בעבודתו.
    העתק יועבר למפקח, לבעלוּת ולראש החטיבה.
  4. מורה שקיבל נזיפה בכתב כנ"ל, רשאי להגיש כתב התגוננות לראש החטיבה; העתק ממנו יועבר למפקח, לבעלוּת ולמנהל. ראש החטיבה יקיים בירור עם הבעלוּת, בהשתתפות המפקח והמנהל, לשם אישור הנזיפה או ביטולה. הודעה על החלטתו בנדון ישלח ראש החטיבה למורה, והעתקים ממנה - למפקח, לבעלוּת ולמנהל. נתגלו חילוקי דעות בין ראש החטיבה לבין הבעלות, יימסר העניין להכרעה ליו"ר המזכירות הפדגוגית.
  5. מורה שקיבל נזיפה בכתב ותוך תקופה של חמש שנים חזר ועבר פעם נוספת עבֵרת משמעת או עבֵרת התרשלות, יועבר עניינו על-ידי המנהל לטיפולו של המפקח הכולל, כדי שיפתח בהליכים של פיטורין, כלהלן.
  6. א. המפקח הכולל יעביר את העניין לראש החטיבה. ראש החטיבה יקיים בירור בנדון עם הבעלוּת ועם המנהל לשם קבלת החלטה.
    ב. הוחלט להציע פיטוריו של המורה, יעביר ראש החטיבה דו"ח מהבירור עם הבעלוּת והמנהל ליו"ר המזכירות הפדגוגית.
    ג. יו"ר המזכירות הפדגוגית ימנה שני נציגים לוועדה המשותפת (אחד מהם כיו"ר), ויפנה אל הבעלוּת ואל הארגון היציג, שכל אחד מהם ישלח נציגים (לא יותר משניים) לוועדה המשותפת, אשר תדון בפיטורי המורה. יו"ר המזכירות הפדגוגית ימציא לחברי הוועדה את כל החומר הקשור בנדון, במידת האפשר, שבועיים לפני מועד הישיבה.
    דיוני הוועדה יסתיימו לא יאוחר מ1- במאי.
    ד.
    1. החליטה הוועדה המשותפת על פיטורין, תובא ההחלטה לידיעת יו"ר המזכירות הפדגוגית בחינוך העל-יסודי.
    2. יו"ר המזכירות הפדגוגית יודיע על ההחלטה למנהל ולבעלוּת בית-הספר.
      הבעלוּת חייבת לבצעה מיד, ולא יאוחר מיום 31 במאי.
    3. הוועדה המשותפת הנ"ל רשאית להחליט על מתן אזהרה נוספת למורה. אזהרה כזו תינתן פעם אחת בלבד. לא היה המורה מועסק בהוראה בשנה שאליה מתייחסת האזהרה (לרגל חופשה-ללא-תשלום, חופשת לידה וכיו"ב), תחול האזהרה בשנה שלאחריה.
    4. החלטת הוועדה המשותפת, שנתקבלה פה-אחד, היא סופית ואינה ניתנת לערעור.

פיטורין בגלל עבֵרה פלילית או מוסרית

  1. אם הגיעה לידי המנהל או המפקח הכולל תלונה או ידיעה מבוססת כנגד מורה שעבר עבֵרה פלילית או מוסרית, לא יפתח בחקירה ולא יקים ועדת בירור פנימית, אלא יודיע מיד על כך לבעלות בית-הספר ולראש החטיבה, אשר יודיע על כך ליו"ר המזכירות הפדגוגית. יו"ר המזכירות הפדגוגית והבעלות, ובתיאום ביניהם, יפסיקו זמנית את עבודתו של המורה עד תום הבירור, אם:
    א. התגלה חשד רציני של מעילה או של שימוש לרעה ביודעין בתפקיד שהמורה מכהן בו;
    או
    ב.
    הפר המורה בזדון את המשמעת;
    או
    ג.
    הוגשה לבית-המשפט תביעה נגד המורה בשל עבֵרה פלילית שיש בה דופי מוסרי;
    או
    ד.
    נקט המורה, בין כותלי בית-הספר או בין תלמידים, פעולה שיש בה משום חוסר לויאליות כנגד המדינה, משימותיה, או כנגד עם ישראל בתפוצות.
    משכורתו של המורה בתקופת ההפסקה הזמנית בעבודתו וזכויותיו באותו פרק זמן יהיו כשל עובד מדינה שהושעה כמפורט בתקשי"ר.
    יש לנקוט בכל האמצעים הדרושים, כדי לשמור על סודיות מוחלטת של כל מקרה כנ"ל שבטיפול המשרד.
  2. א. הגיעו יו"ר המזכירות הפדגוגית והבעלוּת למסקנה, שקיים חשד מבוסס למעשה פלילי, ימסרו את העניין לטיפול משטרתי; מצאו יו"ר המזכירות והבעלוּת, אין חשד מבוסס למעשה פלילי, אולם אין מעשהו של המורה הולם את מעמדו ויש מקום להציע פיטורין, יעבירו את המקרה לדיון בחטיבה הנוגעת בדבר (בהתאם לתהליכים הנזכרים בסעיף 10). תחליט החטיבה על פיטורין, יעביר יו"ר המזכירות הפדגוגית את העניין לוועדה משותפת (ראה סעיף 14).
    ב. נמסר עניינו של מורה לטיפול משטרתי והוא הורשע על מעשה פלילי, רשאים יו"ר המזכירות הפדגוגית והבעלוּת לפטרו באורח מיָדי. ערעור על פסה"ד של בית-המשפט בפני בית-משפט גבוה ממנו אינו מעכב את הפסקת העבודה.
    זיכה בית-הדין הגבוה את המורה - יובא עניין המשך עבודתו לדיון בוועדה המשותפת.
  3. א. אין צורך בהפעלת ועדה משותפת, כאשר המזכירות הפדגוגית והבעלוּת מבקשים להפסיק את עבודתו של מורה בניסיון בסוף שנת הלימודים, אלא אם כן חומרת העבֵרה מחייבת, לדעת המזכירות הפדגוגית והבעלוּת, פיטורין באמצע שנת הלימודים.
    ב. פיטורי מורה בניסיון בסוף שנת הלימודים בעטיה של עבֵרה פלילית או מוסרית, ייעשו כמפורט בסעיפים 5ה ו - 6 לעיל.

פיטורין על-פי פסילה מטעמים דתיים

  1. החליטה המועצה לחינוך ממלכתי-דתי לפסול מורה, מטעמים דתיים, מלהמשיך לשמש כמורה במוסד על-יסודי דתי הנמצא בפיקוח אגף החינוך הדתי, יודיע מנהל האגף לחינוך דתי על החלטה זו - למורה, למנהל, לבעלוּת בית-הספר, לראש החטיבה בה עובד המורה וליו"ר המזכירות הפדגוגית לחינוך על-יסודי.
    הודעת מנהל האגף תישלח לבעלוּת בית-הספר, בדואר רשום, לא יאוחר מיום 15 במאי.
  2. בעלות בית-הספר תרשום לפניה את החלטת המועצה לחינוך ממלכתי-דתי, שנמסרה לה על-ידי מנהל אגף החינוך הדתי, ותשלח למורה מכתב פיטורין מעבודתו באותו מוסד, לא יאוחר מיום 31 במאי. העתק המכתב יועבר למנהל אגף החינוך הדתי, לראש החטיבה וליו"ר המזכירות הפדגוגית לחינוך על-יסודי.
    פוטר מורה בעל רישיון הוראה קבוע על-פי החלטת המועצה לחינוך ממלכתי-דתי, יעשה הפיקוח את כל המאמצים לסדרו בעבודה בבית-ספר אחר.

פיטורין מטעמי בריאות

  1. א. יוצע מורה לפיטורין מטעמי בריאות, תישמע חוות דעת ועדת רופאים, אשר תורכב כלהלן:
    1. רופא שיוצע על-ידי הבעלות.
    2. רופא שיוצע על-ידי נציגות המורים.
    3. רופא שייבחר על-דעת שני הרופאים הראשונים.
ב. נתבע המורה על-ידי 2 נציגים מתוך 3 נציגי הוועדה - חייב המורה להיענות לתביעה לבדיקה.

הגבלת פיטורין (2)

מובאות להלך מסקנותיה של ועדה משותפת למשרד החינוך התרבות והספורט, מרכז השלטון המקומי, הסתדרות המורים בישראל וארגון מורי בתי-הספר העל-יסודיים, בעניין פיטורי מורות בהיריון בתקופת ניסיון, שבסמכות הבעלות לפטרן, בחינוך העל-יסודי:

א. ללשון החוק, ראה סעיף 1.28.2.1.

ב. לפי ההוראות הנהוגות במערכת החינוך יש להודיע לעובד הוראה על פיטוריו עד לתאריך ה - 31 במאי של שנה פלונית. הפיטורים נכנסים לתוקפם ביום ה - 1 בספטמבר שלאחר מכן.

ג. התעורר הצורך בפיטורי מורה בהיריון בתקופת הניסיון בחינוך העל-יסודי מטעמים המוצדקים על-פי החוק, לא תפנה הבעלות לשר העבודה בבקשה להיתר לפי סעיף 9(ב) לחוק עבודת נשים, תשי"ד - 1954, אלא לאחר שנדון המקרה בפני ועדה פריטטית
בהרכב הבא:

  1. נציגי הסתדרות המורים בישראל.
  2. נציגי ארגון מורי בתי-ספר העל-יסודיים.
  3. נציגי משרד החינוך התרבות והספורט.
  4. נציגי המרכז לשלטון מקומי.
  5. נציגי הבעלות על מוסד החינוך העל-יסודי.
  6. מנהל בית-הספר.
  7. במקרים מסוימים יצורף לדיון גם המפקח על בית-הספר.

ד. הודיעה הבעלות למורה בהיריון הנמצאת בתקופת ניסיון בחינוך העל-יסודי, ושלפי ההוראות הקיימות בסמכות הבעלות לפטרה, על פיטוריה, מבלי שידעה שהמורה הנ"ל נמצאת בהיריון, וערערה המורה הנ"ל על הפיטורים, בין יום ההודעה על הפיטורים לבין יום כניסתם לתוקף בטענה שהיא בהיריון - לא תפנה הבעלות לשר העבודה בבקשה להיתר לפי סעיף 9(ב) לחוק עבודת נשים, תשי"ד - 1954, אלא לאחר שיובא המקרה לדיון בוועדה הנזכרת בפסקה ג דלעיל, ובהתאם להחלטת הוועדה (אם הגיעה הוועדה להחלטה).

ה. הוועדה הפריטטית המוזכרת בסעיף ג דלעיל תבחן את המקרים המובאים לפניה בהתאם לסעיפים ג, ד, דלעיל.
הגיעה הוועדה, לאחר דיון במקרה פלוני, למסקנה כי יש לפטר את המורה למרות היותה בהיריון, תצורף החלטת הוועדה על-ידי הבעלות לפנייתה לשר העבודה למתן היתר לפיטוריה של אותה מורה, לפי סעיף 9(ב) לחוק עבודת נשים, תשי"ד - 1954.
הגיעה הוועדה, לאחר דיון במקרה פלוני, למסקנה כי אין לפטר את המורה - לא תפוטר אותה מורה באותה שנת לימודים, ושנת הלימודים שלאחר מכן תיחשב לה למרות האמור בכל הוראה אחרת, כשנת ניסיון נוספת, במתכונת שנת הניסיון הנוכחית.

אסמכתא:

1. זהו הנוהל לפיון נוהגים במערכת החינוך העל-יסודי.
2. חוזר מנכ"ל לה/9, עמ' 10, סעיף 208; סעיף 9 לחוק עבודת נשים, תשי"ד-1954,ותיקון מס' 9 ו-11 (1990).