2.4 גננת מרכזת
2.4.2 מינוי
1. התנאים המוקדמים למינוי גננת מרכזת הם כדלקמן:
א. במבנה הגן או בקרבתו יש 2 או יותר כיתות גן ממגמה אחת בתקן מלא.
ב. כיתות הגן שייכות לבעלות אחת או קיימת הסכמה בנדון בין הבעלויות השונות.
ג. כיתות הגן אינן צמודות מבחינה מִנהלית לבית-הספר.
2. המפקחת על גני-הילדים, לאחר התייעצות עם רשות החינוך המקומית - במקום שקיימת מחלקה לחינוך שבראשה עומד מְנהל מחלקה לחינוך - תציע למְנהל המחוז למנות גננת מרכזת.
3. א. מצאה המפקחת על גני-הילדים סיבה סבירה להציע מינוי גננת מרכזת, תעביר את החלטתה המנומקת בכתב לידיעת מְנהל המחוז - לאישור. דבר החלטה זו ייגנז בתיקה האישי של הגננת.
ב. ועד סניף הסתדרות המורים יוכל לבקש דיון עם מנהל המחוז על החלטתה של המפקחת.
לא הגיעו לעמק השווה בדיון זה, יידון הערעור בוועדה פריטטית משותפת של מרכז המורים ומשרד החינוך התרבות והספורט.
4. כגננת מרכזת ניתן למנות מועמדת הממלאת אחר התנאים המפורטים להלן:
א. גננת מוסמכת
ב. גננת רשמית.
ג. בעלת ותק של 3 שנים בהוראה בגני-ילדים.
ד. בעלת כושר מִנהלי.
ה. גננת שהוכיחה יחסי עבודה תקינים.
אסמכתא:
1 חוזר מנכ"ל ל"א / 7, עמ' 14, סעיף 127.
2.4.3 הגדרת תפקידים
1. תפקידיה של הגננת המרכזת הם כדלקמן:
א. אחריות לפני משרד החינוך ורשות החינוך המקומית או בעלות אחרת בכל הנוגע לגן מבחינה מִנהלית ומשקית.
ב. טיפוח עבודה משותפת בין הכיתות בגן.
ג. קיום קשר עם רשות החינוך המקומית או בעלות אחרת, הצוות הרפואי, העובדת המונעת והעובדת הסוציאלית בכל הנוגע לגן מבחינה מִנהלית ומשקית.
ד. אחריות לקיום הקשר והמגע עם ההורים בענייני כספים ומשק.
ה. אחריות לסדרים נאותים בסיורים ובטיולים של כל כיתות הגן.
ו. אחריות לסדרי ההזנה וטיב ההזנה (ארוחת בוקר שנייה).
ז. אחריות לניהול תקין של היומנים בכל הכיתות.
ח. העברת הדו"חות החודשיים ללשכה המחוזית.
ט. אחריות לטיפול במִפקדים (מוסדות, עובדי הוראה וכד').
י. דאגה למילוי מקום גננת ועוזרת חסרה, בהתאם להוראות המפקחת.
יא. אחריות לטיפול בהכנסות ובהוצאות של המוסד, ובכלל זה גביית רשות החינוך המקומית או הבעלות האחרת או ועד ההורים.
יב. דיווח לבעלות על הכנסות והוצאות.
יג. הזמנת ציוד, ריהוט, חומרי עבודה וחומרי ניקיון, שמירת המצאי, רישומו בספר ודאגה לתיקונו ולהשלמתו.
יד. אחריות לניהול כרטיס הבריאות וכרטיס התצפיות וההסתכלויות של הילד.
טו. דיווח לבעלות ולמשטרה על גנבות ונזקים.
טז. דיווח ללשכת המחוז ולחברת הביטוח על כל מקרה של תאונה.
2. ביצוע התפקידים האמורים בסעיפים א-טז ייעשה מחוץ לשעות העבודה הרגילות.
3. הגננת המרכזת, בעבודתה כגננת בכיתתה, מטפלת בכיתתה בכל שעות העבודה, כדין כל גננת אחרת.
4. האחריות המוטלת על הגננת המרכזת אינה משחררת את הגננת בכיתתה מהפעולות המוטלות עליה ישירות מבחינה פדגוגית, מִנהלית ומשקית.
5. צוות הגננות בגן-הילדים יתכנן במשותף:
א. תכנית העבודה.
ב. סדר-היום בגן, במסגרת ההנחיות הקיימות.
ג. אספות הורים לדיון בבעיות חינוכיות.
ד. מסיבות וחגיגות.
ה. טיולים.
אסמכתא:
1 חוזר מנכ"ל לא / 7, עמ' 14, סעיף 127.
2.4.6 גמול ניהול
1. גננת מרכזת זכאית לגמול ניהול, בהתאם למספר הכיתות בגן, החל משתי כיתות לפי שיעורי הגמול שנקבעו למְנהל בית-ספר יסודי, (2) ראה סעיף 7.6.6.1.
2. גננת מרכזת שכיהנה שמונה שנים בתפקיד זה וקיבלה גמול ניהול, זכאית לגרירת גמול הניהול לאחר שהועברה מתפקידה.
הערה: בוועדה פריטטית מיום 14/10/2009 נקבע:
גננת משלימה זכאית לגרירת גמול ניהול, אם עבדה ברציפות כמנהלת גן והועברה מתפקידה ביוזמת המעסיק, עפ"י דרישתו וצרכיו לעבוד כגננת משלימה או בכל תפקיד אחר במערכת החינוך שאינו מזכה בגמול ניהול.
תחולה: 14/10/2009. (3)
אסמכתא:
1 חוזר מנכ"ל לא / 7, עמ' 14, סעיף 127.
2 חוזר מנכ"ל מד / 2, נספח ג' , הערה(11) , הסכם קיבוצי מתאריך: 10.3.83.
3 הסכם קיבוצי מ- 19.9.94: חוזר מנכ"ל מיוחד י' (התשנ"ו), עמוד 36, סעיף 6, ועדה פריטטית מתאריך 14/10/2009